Langsung ke konten utama

Sasakala Darmaraja

Ngadangu kecap “Darmaraja”, kanggo sapalih jalmi, daerah ieu teu acan wanoh. Padahal daerah ieu teh liliwateun jalan upami bade ka Tasik nganggo jalur Sumedang. Darmaraja ayeuna sapalih wilayahna parantos tilem ku proyek Situ Jatigede.
Darmaraja kapungkur mangrupa wewengkon di sisi wahangan Cimanuk anu janten liliwateun tukang moro jeung tukang ngumbara. Nepi ka hiji mangsa, aya sesepuh agama anu ngarana Guru Aji Putih anu ngadegkeun karajaan Tembong Agung di Leuwi Hideung (wewengkon Darmaraja ayeuna).   Karajaan Tembong Agung ieu mangrupa cikal bakal ti Karajaan Sumedang Larang. Tembong Agung hartina karajaan anu katingali agung atawa luhur.  
Guru Aji Putih ngadegkeun Karajaan Tembong Agung di Leuwi Hideung sakaligus ngada’wahkeun ajaran Islam. Anjeuna ngagaduhan gelar haji anu pang awalna di Sumedang saparantos angkat haji ka Mekkah, anu salajengna dikenal namina Prabu Aji Putih.
Nami Sumedang ngawitan muncul nalika Prabu Tajimalela, nyaeta putera ti Prabu Aji Putih anu ngalaksanakeun semedi nu salajengna kaluar cahaya anu moncorong salami sababaraha wengi, salajengna anjeuna ngucapkeun : “Insun Medal, Insun Madangan” anu hartosna “simkuring lahir bari nyaangan”. Kecap Insun Meda sareng  Insun Madangan” salajengna robih janten “Sumedang”. Kecap Insun Medal salajengna janten symbol di logo Kabupaten Sumedang.

Prabu Tajimalela ngagaduhan dua putera anu namina Prabu Lembu Agung sareng Prabu Gajah Agung, naming dua-duana teu hoyongeun janten raja. Prabu Lembu Agung langkung katarik nalungtik  elmu Tauhid batan kana politik kakuasaan. Sedengkeun Prabu Gajah Agung langkung katarik kana elmu kapamimpinan sareng sajarah. Hal ieu anu matak bingung ka Prabu Tajimalela, tungtungna saatos badanten tiluan, dipastikeun yen anu hak jadi janten raja nyaeta Prabu Lembu Agung. Kalayan beurat hate, Prabu Lembu Agung nyanggupan pamundut ramana, bari kedal ucap “Darma Ngarajaan” anu hartosna “mung sakadar janten symbol raja hungkul”, anu ngeusi kakosongan kakuasaan”. Kecap “Darma Ngarajaan” ieu anu janten salah sawios nami kacamatan  di Kabupaten Sumedang, nyaeta kacamatan “Darmaraja”.
Wadah tisu tina alumunium foil, mangga bilih aya anu peryogi ..................

caaaag
Posting Komentar

Postingan populer dari blog ini

Mengevaluasi Peluang dalam Lingkungan yang tak terkendali

Situasi saat ini semakin tidak terduga, seringkali kita terkaget-kaget dengan aneka kejutan yang tidak dapat kita prediksi sebelumnya, walaupun demikian kita tetap berusaha memperhitungkannya untuk dapat membuat rencana. Dalam tulisan ini, ayo kita coba untuk :

1.Mengetahui variabel2 yang tidak terkendali yang mana manajer pemasaran harus bekerja bersamanya 2.Memahami mengapa tujuan2 perusahaan adalah penting dalam mengarahkan strategi pemasaran 3.Melihat bagaimana sumberdaya perusahaan bisa membatasi pencariannya untuk peluang 4.Mengetahui efek jenis situasi kompetitif yang berbeda pada perencanaan strategi 5.Memahami bagaimana lingkungan teknologi dan ekonomi bisa berdampak terhadap strategi
Manajer pemasaran tidak merencanakan strategi di ruang hampa Lingkungan tidak terkendali, antara lain : 1.Sumberdaya dan Tujuan Perusahaan 2.Lingkungan kompetitif 3.Lingkungan Teknologi dan Ekonomi 4.Lingkungan Hukum dan Politik 5.Lingkungan Sosial dan Budaya
Tujuan-tujuan harus menyusun wacana Perusahaan 3 …

Membangun Brand bagaikan membangun Rumah

Setiap proyek membangun rumah dibagi menjadi menjadi tahap-tahap yang berbeda yang perlu dipertimbangkan agar hasilnya sangat memuaskan.

Pada setiap bagian tulisan ini memiliki sejumlah pernyataan yang berkaitan dengan membangun rumah yang menandakan pembahasan yang relevan dengan membangun Brand.
1.Impian 2.Rencana 3.Memulai 4.Desain 5.Membangun 6.Detail

Pada akhir setiap tahap tulisan ini merupakan ringkasan pembahasan penting mengenai Branding untuk menjadi bahan pertimbangan dalam proses membangun Brand anda.  Tujuannya untuk menyusun cara yang jelas mengenai membuat Branding yang mudah dipahami bagi setiap orang.

Membangun suatu Brand bisa benar-benar sederhana, berwujud dan dapat dipercaya seperti halnya batu bata dan adukan semen ......... Memang seperti membangun sebuah Rumah
Konsep Branding seringkali dikhawatirkan sebagai suatu keterampilan yang kita tidak selalu bisa memahami apalagi mengelolanya.  Tujuan tulisan ini adalah membuat Branding terwujud dengan mengaitkannya kepada penga…

Pendahuluan tentang Smart City

dikutip dari Professor Isam SHAHROUR
Apakah Konsep Smart City itu? Teknologi Manajemen Data Implementasi Smart City Tantangan sebuah Kota Ledakan Populasi Konsumsi Air dan Energi Kemacetan Lalu Lintas Krisis Ekonomi dan Keuangan Pemukiman Kumuh Partisipasi Warga Komposisi Usia Tuntutan Peningkatan Kualitas Hidup dan Kenyamanan
Dua Strategi 1.Memperbaharui kualitas infrastruktur dan bangunan, tapi ... Membutuhkan Investasi Besar, menyita waktu lama Di Eropa keberadaan bangunan baru sekitar 1% per tahun dari bangunan yang ada. 2.Memperbaharui Manajemen infrastruktur (Teknology Digital) Investasi rendah Implementasinya cepat
Revolusi Digital 1.Komunikasi 2.Jejaring Sosial 3.Mobile 4.Internet
Teknologi Smart sensor Smart Technology Smart governance SMART CITY Data yang lebih banyak DATA BESAR : digital, images, movies, audio Implementasi di bidang Kesehatan, Pendidikan, Seni dan Budaya


Teknologi Smart City mendukung : üMonitoting secara Real-Time (Arus Lalu lintas, data kependudukan dll) üTi…